Study in Wrocław na zagranicznych targach edukacyjnych
Trwają jesienne edycje corocznych imprez targowych, na których swoją ofertę dla zagranicznych kandydatów na studia promują uczelnie z całego kraju. Wśród nich nie brakuje także naszego projektu Study in Wrocław – inicjatywy miasta i 7 partnerskich uczelni. Targi odbywają się zdalnie i cieszą się sporym zainteresowaniem w krajach Europy Wschodniej i Azji.
Projekt Study in Wrocław realizowany jest przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej od 2015 r. To inicjatywa miasta i uczelni partnerskich, zarówno publicznych jak i prywatnych: Uniwersytetu Wrocławskiego, Politechniki Wrocławskiej, Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wyższej Szkoły Handlowej, Uniwersytetu Przyrodniczego, Uniwersytetu Ekonomicznego i Wyższej Szkoły Bankowej. Jej głównym celem jest promocja zagraniczna atutów Wrocławia jako ośrodka akademickiego, miejsca do życia i pracy, a także oferty studiów dla kandydatów z zagranicy, w tym przede wszystkim z krajów Europy Wschodniej.
Istotna część działań projektu to udział w targach edukacyjnych organizowanych w krajach docelowych. W tym roku stacjonarnie udało się wziąć udział w wiosennych targach w Gruzji, następnie z powodu wszystkim znanego imprezy przeniosły się do Internetu. Organizatorzy targów szybko dostosowali się do nowych warunków i potrafili dostarczyć zarówno wystawcom, jak i odbiorcom atrakcyjny produkt, dzięki czemu zainteresowanie taką formą promocji nie osłabło.
Organizatorzy targów tacy jak Edu Guide, Begin Group, Education Abroad, AI Group czy Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej przygotowali na sezon jesienny cykl imprez skierowanych do odbiorców z Rosji, Ukrainy, Białorusi, Uzbekistanu, Kazachstanu, Gruzji, Azerbejdżanu czy Kirgistanu. W tym roku pojawiły się także takie kierunki jak Indonezja czy Etiopia. Przez cały październik i listopad kandydaci z tych krajów będą mieli okazję poznać Wrocław i możliwości studiowania na wrocławskich uczelniach.
- Pierwsze imprezy już za nami: promowaliśmy się już w Gruzji, Azerbejdżanie, na Ukrainie i Białorusi. Na każdych targach mamy przewidzianą dedykowaną prezentację Wrocławia i naszych uczelni. Podkreślamy zalety studiów w stolicy Dolnego Śląska, nie pomijając przy tym szerokich perspektyw pracy po ukończeniu studiów i wysokiej jakości życia w mieście – mówi Mirosław Lebiedź, kierownik projektu Study in Wrocław.
Kandydaci rozmawiają z przedstawicieli projektu podczas rozmów głosowych i na czacie. – Obsługujemy kandydatów w językach ukraińskim, rosyjskim, angielskim i polskim. W Gruzji spotkaliśmy się z zainteresowaniem takimi kierunkami jak prawo, psychologia, budownictwo czy ekonomia, także profil kandydatów jest naprawdę szeroki. Najwięcej pytań dotyczyło studiów magisterskich, ale też studiów doktoranckich czy programów stażowych. Młodzi Gruzini rozważają studia w Polsce po angielsku, ale już kandydaci z Ukrainy, Białorusi czy Rosji posiadają znajomość języka polskiego na poziomie, który pozwala im ubiegać się o miejsce na kierunkach polskojęzycznych – dodaje Anna Ovcharenko z projektu Study in Wrocław.
Kolejne imprezy w przygotowaniu. Do końca listopada Wrocław i wrocławskie uczelnie będą obecni na większości zaplanowanych imprez targowych. Kolejną inicjatywą projektu szykowaną na jesień jest cykl spotkań dla obcokrajowców, którzy podjęli już studia we Wrocławiu - Akademia Study in Wrocław.