www.wroclaw.pl

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A., przywiązuje dużą wagę do ochrony Państwa danych osobowych.  Naszym celem jest należyte informowanie Państwa o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie informujemy o podstawach prawnych przetwarzania  danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów danych z tym związanych.

  1. Administrator danych osobowych i IOD

Administratorem Państwa danych osobowych jest Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu, adres: pl. Solny 14, 50-062 Wrocław, dla której Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sadowego prowadzi dokumentację spółki, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000248319, NIP 8971710346, zwana dalej „Administratorem”. 

Administrator przykłada dużą wagę do ochrony prywatności i poufności danych osobowych oraz z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych. Administrator zabezpiecza dane osobowe przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.

Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Jest nim Grzegorz Zegler, z którym można skontaktować się pod adresem: iod[at]araw.pl. W razie ewentualnych wątpliwości co do treści niniejszej Polityki Prywatności, wyjaśnienia można uzyskać kontaktując się e-mailowo na adres: rodo[at]araw.pl lub korespondencyjnie na adres: pl. Solny 14, 50-062 Wrocław z dopiskiem „RODO”.

  1. Cele i podstawy przetwarzania 

Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w związku z :

więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z serwisu znajdą Państwa w Polityce prywatności umieszczonej pod adresem tutaj.

W przypadku kierowania do Administratora korespondencji lub kontaktu telefonicznego, niezwiązanych z zawartymi umowami lub świadczonymi usługami Administratora, dane osobowe przekazane w ten sposób będą przetwarzane na podstawie art. 6 lit. f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora w celu prowadzenia komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja lub kontakt telefoniczny.

Administrator prowadzi i zarządza profilami firmowymi na portalach społecznościowych, na których podaje Pani/Pan swoje dane osobowe. Podstawą prawną przetwarzanie danych osobowych w związku z powyższym celem jest art. 6 ust. 1 lit f. RODO tzn. prawnie uzasadniony interes ARAW. S.A. polegający na prowadzeniu i zarządzaniu profilami firmowymi, możliwości udzielenia odpowiedzi osobom kontaktującym się z Administratorem. Mając na uwadze, że w przypadku niektórych portali społecznościowych dochodzi do współadministrowania oraz przekazywania danych, szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w tym zakresie zawarte są w odrębnych klauzulach informacyjnych udostępnionych na danym profilu prowadzonym na portalu oraz pod linkami: Facebook i LinkedIn.

W przypadku gdy dokonają Państwo subskrypcji newslettera oferowanego przez spółkę, niezbędne do świadczenia tej usługi jest przetwarzanie Państwa danych osobowych podanych podczas zapisu. Administrator przetwarza dane w celu wysyłki newslettera na podstawie art. 6 lit. a) RODO czyli na podstawie udzielonej przez Państwa zgody. Szczegóły dotyczące wysyłki newslettera, zapisu, rezygnacji z jego otrzymywania zostaną opisane i przekazane Państwu w odrębnym regulaminie dotyczącym tej usługi.

Pragniemy zwrócić Państwa uwagę, że w siedzibie spółki stosowany jest monitoring wizyjny. Przetwarzanie danych osobowych zbieranych w związku z monitoringiem wizyjnym ma za podstawę art. 6 lit. f) RODO, tj. prawnie uzasadniony interes Administratora. Monitoring stosowany jest aby chronić mienie,  zapewnić bezpieczeństwo i zachować w tajemnicy informacje chronione. Źródłem danych są zapisy z kamer systemu monitoringu, które są umieszczone na zewnątrz budynku.

W związku z zawieraniem umów w ramach prowadzonej działalności, Administrator pozyskuje od kontrahentów / klientów dane osób zaangażowanych w realizację takich umów (np. osób uprawnionych do kontaktu, osób reprezentujących kontrahentów / klientów). Przetwarzanie takich danych ma za podstawę art. 6 lit. b) RODO, tj. dla celów związanych z wykonaniem umowy lub podjęciem działań przed zawarciem umowy, a także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. uzasadnionego interesu Administratora w postaci ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Przetwarzanie takich danych następuje również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w postaci m.in. ustaw o charakterze podatkowym oraz przepisów o rachunkowości.

Jednocześnie informujemy, że Państwa dane w tym zakresie otrzymaliśmy albo bezpośrednio od Państwa albo od podmiotu który Państwo reprezentujecie.

W związku z prowadzoną działalnością Administrator zbiera dane osobowe także w innych przypadkach – np. podczas spotkań biznesowych czy poprzez wymianę wizytówek – w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowych. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym wypadku uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na tworzeniu sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością. Jednocześnie informujemy, że Państwa dane w tym zakresie otrzymaliśmy albo bezpośrednio od Państwa albo od podmiotu, który Państwo reprezentujecie.

 

Administrator może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe również do innych celów niż wskazane powyżej. W takim przypadku każdorazowo udostępniana jest Pani/Panu odrębna informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych.

  1. Odbiorcy i transfer danych 

Państwa dane mogą być udostępniane innym podmiotom, które świadczą usługi w imieniu Administratora, na podstawie zawartych umów i jego  instrukcji. Te podmioty nie są przez Administratora  upoważnione do wykorzystywania lub ujawniania tych informacji w sposób inny, niż jest to niezbędne do świadczenia usług w imieniu Administratora lub spełnienia wymogów prawnych. Przede wszystkim będą to podmioty świadczące usługi IT, usługi księgowo-kadrowe, usługi prawne, operatorzy pocztowi. Administrator może również udostępnić Państwa dane upoważnionym do tego podmiotom, jeśli wymagają tego przepisy prawa.

  1. Okres przechowywania 

Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

  1. Prawa przysługujące osobie, której dane dotyczą 

Każdej osobie, która przekazała swoje dane osobowe, przysługują następujące uprawnienia: 

Poza uprawnieniami, o których mowa wyżej osoba, której dane dotyczą w każdej chwili ma prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych, które zostały podane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego Administrator dokonał przed jej cofnięciem. Administrator, w przypadku powzięcia informacji o cofnięciu zgody, niezwłocznie podejmie działania polegające na usunięciu przechowywanych danych w przypadku braku innej podstawy prawnej do ich przetwarzania. 

Osoba której dane dotyczą może skorzystać z uprawnień, o których mowa wyżej, kontaktując się z Administratorem przy użyciu danych kontaktowych wskazanych w pkt 1 powyżej. 

Osoba której dane dotyczą  ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych przez Administratora narusza przepisy obowiązującego prawa, w szczególności przepisy RODO. 

  1. Automatyczne przetwarzanie danych

Państwa dane osobowe przetwarzane przez Administratora w celach wskazanych w pkt 2 nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

  1. Uwagi końcowe 

Administrator zobowiązuje się do regularnych przeglądów niniejszej klauzuli informacyjnej, może ona ulec zmianie ze względu na nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze ochrony danych osobowych. Administrator zastrzega również możliwość zmiany niniejszego dokumentu w przypadku zmian technologii, przy wykorzystaniu której przetwarzane są dane osobowe (o ile zmiana jej wpływa na brzmienie niniejszego dokumentu), a także w razie zmiany sposobów, celów lub podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych przez Administratora.

W razie pytań, zastrzeżeń lub wątpliwości co do treści niniejszego dokumentu lub sposobu w jaki przetwarzane są Państwa dane osobowe, jak również skarg dotyczących tych kwestii, prosimy o kontakt osobisty, pisemny lub elektroniczny:

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej Spółka Akcyjna z siedzibą we Wrocławiu

Solny 14

50-062 Wrocław

e-mail: rodo[at]araw.pl

Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 18.01.2023 r.