www.wroclaw.pl

Premiera guidebooka "CSR activities in Wroclaw Agglomeration"

Po raz pierwszy Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej opublikowała guidebook ‘CSR activities in Wroclaw Agglomeration’, czyli przegląd inicjatyw CSR, podjętych przez przedsiębiorców działających na terenie aglomeracji.

- Publikacja jest wyrazem uznania dla firm, które w swojej strategii biznesowej znajdują miejsce na działania społeczne. Jako Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej chcielibyśmy przyczynić się do promowania dobrych praktyk wrocławskich firm, tak aby dyskusja na temat CSR była słyszalna i uznana za ważną - mówi Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

W publikacji klucz podziału praktyk stanowią 4 z 7 obszarów wyznaczonych przez normę ISO 26000 - ład organizacyjny, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz kategoria specjalna – pomoc dla Ukrainy.

Obszarem, w który najbardziej zaangażowały się wrocławskie firmy okazały się działania pomocowe związane z wojną w Ukrainie – aż 92% uczestników publikacji wskazało podjęcie aktywności w tym obszarze. Wśród 30 przykładów działań zgłoszonych przez 12 firm znalazły się również działania z zakresu edukacji, wellbeingu pracowników, ochrony bioróżnorodności czy przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.

- Biznes dziś stoi przed ogromnym wyzwaniem koniecznej zmiany i może a nawet powinien być siłą napędową nowego modelu ekonomicznego. Tylko musi się włączyć w tą zmianę „tak naprawdę” strategicznie, uwzględniać zrównoważony rozwój we wszystkich politykach i działaniach od misji po działania operacyjne. Mamy już pozytywne przykłady, dobre praktyki, teraz potrzebujemy masowego ruchu i zmiany na stałe to nasza szansa na zachowanie naszej planety i życia - podkreśla Katarzyna Kulig-Moskwa, dr nauk ekonomicznych, lider ds. zrównoważonego rozwoju Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, kierownik studiów podyplomowych CSR menedżer w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Guidebook powstał we współpracy z przedstawicielami wrocławskiego biznesu. Swoimi aktywnościami w obszarach ESG podzieliły się marki takie jak: 3M, ARC Software, Credit Agricole Bank Polska S.A., Hewlett Packard Enterprise Global Business Center, Sente, Softserve, Ten Square Games, Vstorm, Brand24, Merck, LG Energy Solution i Nettle.

Zapraszamy do zapoznania się z treścią publikacji: CSR activities in Wroclaw Agglomeration.