Premiera guidebooka "CSR activities in Wroclaw Agglomeration"
![](files/news/138991/main/__thumb/860x420/hero.png)
Po raz pierwszy Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej opublikowała guidebook ‘CSR activities in Wroclaw Agglomeration’, czyli przegląd inicjatyw CSR, podjętych przez przedsiębiorców działających na terenie aglomeracji.
- Publikacja jest wyrazem uznania dla firm, które w swojej strategii biznesowej znajdują miejsce na działania społeczne. Jako Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej chcielibyśmy przyczynić się do promowania dobrych praktyk wrocławskich firm, tak aby dyskusja na temat CSR była słyszalna i uznana za ważną - mówi Magdalena Okulowska, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
W publikacji klucz podziału praktyk stanowią 4 z 7 obszarów wyznaczonych przez normę ISO 26000 - ład organizacyjny, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej oraz kategoria specjalna – pomoc dla Ukrainy.
Obszarem, w który najbardziej zaangażowały się wrocławskie firmy okazały się działania pomocowe związane z wojną w Ukrainie – aż 92% uczestników publikacji wskazało podjęcie aktywności w tym obszarze. Wśród 30 przykładów działań zgłoszonych przez 12 firm znalazły się również działania z zakresu edukacji, wellbeingu pracowników, ochrony bioróżnorodności czy przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.
- Biznes dziś stoi przed ogromnym wyzwaniem koniecznej zmiany i może a nawet powinien być siłą napędową nowego modelu ekonomicznego. Tylko musi się włączyć w tą zmianę „tak naprawdę” strategicznie, uwzględniać zrównoważony rozwój we wszystkich politykach i działaniach od misji po działania operacyjne. Mamy już pozytywne przykłady, dobre praktyki, teraz potrzebujemy masowego ruchu i zmiany na stałe to nasza szansa na zachowanie naszej planety i życia - podkreśla Katarzyna Kulig-Moskwa, dr nauk ekonomicznych, lider ds. zrównoważonego rozwoju Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, kierownik studiów podyplomowych CSR menedżer w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Guidebook powstał we współpracy z przedstawicielami wrocławskiego biznesu. Swoimi aktywnościami w obszarach ESG podzieliły się marki takie jak: 3M, ARC Software, Credit Agricole Bank Polska S.A., Hewlett Packard Enterprise Global Business Center, Sente, Softserve, Ten Square Games, Vstorm, Brand24, Merck, LG Energy Solution i Nettle.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią publikacji: CSR activities in Wroclaw Agglomeration.