www.wroclaw.pl

Jak zacząć biznes w Internecie - poradnik e-commerce

W dobie pandemii coraz więcej osób zastanawia się na przeniesieniem biznesu do sieci. W najnowszym poradniku e-commerce przedstawiamy najważniejsze informacje dla osób chcących rozpocząć działalność w Internecie oraz doradzamy, jak prawidłowo prowadzić działania marketingowe.

„Jak zacząć lub przenieść biznes do Internetu (B2B, B2C)? Poradnik w trybie łatwo przystępnego FAQ” – to publikacja przygotowana przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej wspólnie z kancelarią Leśniewski Borkiewicz & Partners. Jest odpowiedzią na pytania przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, czy i jak można przenieść swój biznes do sieci.

– To kompleksowy materiał, który jest wynikiem zmian w środowisku biznesowym, jakie przyniosła obecna pandemia. Poradnik ma ułatwić poruszanie się w przestrzeni e-commerce firmom, które jeszcze parę miesięcy temu nie przypuszczały, że ich biznes będzie funkcjonował online, ale także tym, którzy w obecnej sytuacji upatrują swojej szansy – mówi Mateusz Jarzombek, Centrum Wspierania Biznesu Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej S.A.

Transformacja cyfrowa przyspieszyła

Autorzy poradnika zwracają uwagę, że sytuacja w kraju i na świecie związana z Covid-19 przyspieszyła transformację cyfrową i spowodowała zmianę nawyków zakupowych konsumentów, którzy jeszcze chętniej kupują online. Wykorzystanie Internetu jako kanału sprzedaży stanowi więc odpowiedź na ich rozwijające się potrzeby i oczekiwania, pozwala też na dotarcie do klientów, którzy normalnie znajdowaliby się poza obszarem działania firmy.

Przeniesienie biznesu do sieci zależy oczywiście od rodzaju prowadzonej działalności, ale w przypadku większości przedsiębiorców jest możliwe i łatwiejsze, niż może się to wydawać. Od strony praktycznej trzeba oczywiście zaplanować logistykę związaną z magazynowaniem, wysyłką i przyjmowaniem zwrotów towarów.

– Istnieją różne modele działania, w tym np. własny magazyn vs tzw. dropshipping, z ich wyborem i wdrożeniem pomaga wiele wyspecjalizowanych firm. Od strony prawnej trzeba natomiast zastanowić się przede wszystkim nad formą prowadzonej działalności, zawrzeć kilka umów z podwykonawcami / dostawcami różnych usług oraz wypracować kilka własnych dokumentów np. regulamin sklepu, polityka prywatności, procedury – piszą autorzy poradnika.

Pliki do pobrania