www.wroclaw.pl

Misja gospodarcza na konferencję technologiczną Web Summit w Lizbonie

Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej wraz z przedstawicielami wrocławskiego biznesu udała się do Lizbony, by wziąć udział w największej konferencji technologicznej na świecie – Web Summit 2021. Wydarzenie rokrocznie gromadzi czołowych światowych ekspertów, przedsiębiorców, inwestorów i startuperów.

W ramach projektu „Promocja Wrocławia i Dolnego Śląska w kraju i za granicą jako obszaru atrakcyjnego pod względem gospodarczym i inwestycyjnym” Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej zorganizowała rekrutację firm z sektora MŚP do udziału w misji gospodarczej w Lizbonie podczas targów branżowych Web Summit Lizbona 2021.

W efekcie rekrutacji wśród wrocławskich przedsiębiorstw biorących udział w Web Summit znalazły się firmy Lime Access (usługa online pomagająca w zarządzaniu ruchem osób odwiedzających firmy, biurowce, budynki użyteczności publicznej i inne obiekty), LightApply (system do stworzenia cyfrowych teczek pracowników agencji pracy tymczasowej), Concordia Design Wrocław (nowoczesne centrum kreatywności i biznesu na Wyspie Słodowej oraz akcelerator w ramach projektu Poland Prize, który ma za zadanie przyciągnąć zagraniczne startupy do Wrocławia) oraz Optimatik (śledzenie i optymalizacja pojazdów w intralogistyce). 

- Podczas konferencji Web Summit reprezentowałem startup LightApply, którego jestem współwłaścicielem. Dostarczamy rozwiązanie online zapewniające wsparcie w rekrutacji i zarządzaniu pracownikami tymczasowymi zatrudnionymi przez agencje pośrednictwa pracy. Działamy w modelu SaaS pomagając firmom ograniczyć czas i koszty związane z przeszukiwaniem teczek pracowniczych, dokumentów legalizacyjnych oraz przyporządkowaniem pracowników do odpowiednich projektów. Mając zaszczyt wziąć udział w Misji Gospodarczej organizowanej przez Agencję Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej mogłem po raz pierwszy reprezentować swój startup na arenie międzynarodowej. Przed założeniem LightApply miałem okazję brać udziału w dużych zagranicznych targach i konferencjach, lecz Web Summit zdecydowanie przerósł moje oczekiwania. Zaskoczyła mnie startupowa atmosfera otwartości sprzyjająca nawiązywaniu nowym relacjom biznesowym. Natomiast szeroki wybór prowadzonych "na każdym rogu" warsztatów oraz wysoki poziom merytoryczny zaproszonych panelistów pozwolił wyjechać z Lizbony z bagażem insajderskiej wiedzy. – mówi Michał Suwiczak z LightApply.

Konferencja Web Summit imponowała swoim rozmachem - podczas czterech dni przez Altice Arena & Fil oraz sąsiadujące z nią centrum kongresowo-konferencyjne przewinęło się aż 42 000 osób ze 128 krajów. Uczestnicy mieli możliwość wysłuchania 700+ mówców, wśród których można było znaleźć zarówno gwiazdy światowego formatu, jak i przedstawicieli największych i najbardziej rozpoznawanych marek. Podczas otwarcia Web Summit wystąpiła Ayọ Tometi, współzałożycielka Black Lives Matter, kolejne dni wypełnione były spotkanianiami, pitchami oraz debatami m.in. z szachistą Garrym Kasparovem, piłkarzem i filantropem Samuelaem Eto’o, rozchwytywanym Nikolajem Coster-Waldau, który poza rolą w popularnym serialu działa ma rzecz środowiska i równouprawnienia, Frances Haugen, sygnalistką Facebooka, która ujawniła nieścisłości w działaniach platformy. 

Nie zabrakło również miejsca dla startupów, których na Web Summit było ponad 1500. Obecne przedsiębiorstwa oraz odwiedzający mieli szansę na spotkanie z obecnymi w Lizbonie inwestorami (850+), dla których konferencja była okazją, by podczas indywidualnych spotkań poznać najnowsze technologie, idee i rozwiązania oraz wesprzeć młode, obiecujące firmy swoim  doświadczeniem oraz funduszami na rozwój.

Misja gospodarcza na Web Summit w Lizbonie sfinansowana została ze środków UE w ramach projektu pt. "Promocja Wrocławia i Dolnego Śląska w kraju i za granicą jako regionu atrakcyjnego pod względem gospodarczym i inwestycyjnym".