ARAW w roku 2023 - podsumowanie działań
- Mijający rok, choć niepozbawiony niepewności i trudnych decyzji inwestorów, związanych z koniunkturą, był bardzo dobry dla aglomeracji wrocławskiej. Zaowocował największą w Polsce inwestycją firmy Intel czy kolejnym tytułem polskiej "Doliny Krzemowej". Nie zwolniliśmy tempa i konsekwentnie wraz z partnerami, poprzez dziesiątki projektów budowaliśmy markę miasta dobrego do życia, pracy i studiowania - podsumowuje Magdalena Okulowska, prezes zarządu ARAW.
Biznes i inwestycje
W październiku Wrocław był gospodarzem 7. edycji "Made in Wroclaw", wydarzenia biznesowego, które w centrum stawia innowacyjność i nowe technologie. Część konferencyjna prezentowała trzy bloki tematyczne, skupiające się na zagadnieniach związanych z obowiązującymi trendami, potencjałem inwestycyjnym Wrocławia i okolic, jak również eksperckich debatach o przyszłości sektora mobilnego w kontekście przemian gospodarczych. Inspirujące przemówienia i panele dyskusyjne dostarczyły wielu inspirujących wniosków, którymi podzieliło się ponad 30 ekspertów. Ponadto zorganizowana została strefa Expo, gdzie swoje biznesowe koncepty prezentowało 40 wystawców, w tym m.in. łazik marsjański, nowoczesne automaty do gier, oryginalne rowery elektryczne, czy psa-robota. Targi przyciągnęły nie tylko społeczność biznesową, ale również mieszkańców, pragnących zobaczyć, nad czym pracują lokalne firmy. Made in Wroclaw to okazja do spotkania i wymiany kontaktów oraz integracji całego środowiska biznesowego.
Jak co roku, również i tym razem Karpacz stał się centralnym punktem dla największej konferencji polityczno-gospodarczej w Europie Środkowej i Wschodniej – Forum Ekonomicznego. To miejsce intensywnych debat i wymiany myśli, które kształtują kierunek gospodarczy Polski. - Uczestnicy skupiali się na tematyce bezpieczeństwa, perspektywach rozwoju gospodarczego i wyzwaniach współczesnego świata biznesu. Należy też dodać, że wyjątkowym punktem programu była trzecia odsłona prezentacji firm nagrodzonych przez Prezydenta Wrocławia w kategorii Biznes Odpowiedzialny Społecznie. Nagrodzeni, w tym BASF, Selena i BNY Mellon, to firmy zyskujące uznanie za wkład w rozwój społeczny - podkreśla Mateusz Jarzombek, dyrektor Centrum Wspierania Biznesu.
Made in Wroclaw 2023 we Wrocławskim Centrum Kongresowym
Wrocław promował się również na Międzynarodowych Targach Nieruchomości MIPIM w Cannes. To wyjątkowe wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży, dając im szansę na eksplorację najnowszych trendów i innowacji w sektorze nieruchomości. Wrocławskie stoisko było miejscem intensywnych rozmów i nawiązywania strategicznych partnerstw. Inwestorzy mieli okazję bliżej poznać atrakcyjność Wrocławia jako miejsca biznesowego. Udział w MIPIM, jak również inne działania promocyjne Invest in Wroclaw, takie jak wizerunkowa kampania w biznesowych stacjach telewizyjnych i na 5 polskich lotniskach, udało się zrealizować przy wsparciu UE w ramach projektu „Promocja Wrocławia i Dolnego Śląska w kraju i za granicą jako obszaru atrakcyjnego pod względem gospodarczym i inwestycyjnym”.
Wrocław i region z pewnością zyskuje miano atrakcyjnego rynku i dynamicznego hubu technologicznego, co potwierdziło także przyznanie wyróżnień w rankingu European Cities & Regions of the Future 2023/24. Miasto utrzymuje się na czołowych miejscach, będąc liderem m.in. pod względem biznesowej przyjazności, potencjału gospodarczego i strategii inwestycyjnych.
- Dowodami silnej pozycji aglomeracji wrocławskiej na gospodarczej mapie Polski są tegoroczne decyzje inwestorów o ulokowaniu działalności właśnie u nas. Przede wszystkim olbrzymim tegorocznym sukcesem jest pozyskanie do regionu firmy Intel, w czym niemały udział miał właśnie ARAW. Amerykański koncern wybuduje w podwrocławskiej Miękini zakład integracji i testowania półprzewodników. Wartość tej inwestycji może wynieść nawet 4,6 mld USD, a pracę znajdzie tam nawet 2 tysiące pracowników. W dodatku sama budowa stworzy kilka tysięcy dodatkowych miejsc pracy - wylicza Aneta Herbuś, kierowniczka Działu ds. Obsługi Inwestora.
W tym roku sporo obecnych już na naszym rynku firm ogłosiło rozszerzenie swojej działalności w aglomeracji. Rozwój firmy we Wrocławiu zapowiedział BNY Mellon, otwierając swój kolejny oddział. Koncern 3M produkujący tworzywa sztuczne, materiały ścierne, elektroniczne i farmaceutyczne, przedstawił plany inwestycyjne i zamierza zainwestować 146 mln dolarów w nową fabrykę na wrocławskich Kowalach, która będzie produkować urządzenia filtrujące dla firm biofarmaceutycznych. BASF, który w aglomeracji wybudował najnowocześniejszy zakład produkcji katalizatorów w Europie, zrealizował kolejną inwestycję we Wrocławiu. BASF Environmental Catalyst and Metal Solutions otworzył nowe biuro, z którego obsługiwane będą globalne procesy m.in. w obszarze katalizatorów samochodowych czy obrotu metalami szlachetnymi. We wrześniu firma Viessmann otworzyła we Wrocławskim Parku Technologicznym innowacyjne laboratorium wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt badawczy. Viessmann R&D Center umożliwi pracę nad nowymi rozwiązaniami w zakresie oszczędzania energii, co pozwoli na rozwój innowacji grzewczych. Z kolei wiodący światowy producent urządzeń medycznych, Align Technology, otworzył we Wrocławiu nowoczesne Edukacyjne Centrum Szkoleniowe, które jest dedykowane kształceniu lekarzy z Polski, jak i całej Europy.
Co ponadto? Lider sektora telekomunikacyjnego wmurował kamień węgielny pod Centrum Technologiczne, które będzie ważną częścią rosnącego ekosystemu technologicznego Wrocławia oraz pozwoli na stworzenie kolejnych innowacyjnych miejsc pracy. W aglomeracji wrocławskiej powstanie również nowy zakład produkcyjny pomp ciepła firmy Bosch. Wartość inwestycji to blisko 1,2 mld zł. W nowej fabryce do 2027 roku powstanie 500 nowych miejsc pracy. Z kolei sieć drogerii dmTECH otworzyła swoją polską centralę i pierwsze w naszym kraju sklepy właśnie we Wrocławiu. Jednocześnie dmTech uruchomiła swój pierwszy międzynarodowy oddział – centrum wsparcia technologicznego IT, w którym planuje zatrudnić 300 osób. W tym roku na otwarcie siedziby we Wrocławiu zdecydowały się także takie firmy jak Grid Dynamics, Industrial Bank of Korea, Aptean czy Aryzta.
W 2023 roku zespół Startup Wroclaw kontynuował swoje działania, których głównym celem jest rozwój wrocławskiego ekosystemu startupowego i promocja Wrocławia na poziomie międzynarodowym. Mijający rok był intensywny pod względem liczby wydarzeń biznesowych, sukcesów wrocławskich startupów oraz osiągnięć miasta jako przyjaznego biznesowi ośrodka technologicznego. 2023 przyniósł rekordowe liczby! Ponad 600 osób uczestniczyło w serii Startup WRO Meetup, wspólnie z Accelpoint zorganizowano trzy edycje Pitch Me Baby, 17 startupów uczestniczyło w konkursach pitchingowych, a flagowe wydarzenie Evolutions: Meetup & Showcase, w nowej i rozszerzonej formie, przyciągnęło ponad 250 osób zainteresowanych technologiami i startupami.
Ponadto, dzięki zaangażowaniu całego ekosystemu, Wrocław obronił tytuł startupowej stolicy Polski. Drugi rok z rzędu, według raportu "Polskie Startupy 2023" to na Dolnym Śląsku jest zarejestrowanych najwięcej polskich spółek technologicznych. Zespół Startup Wroclaw uczestniczył również w konferencjach zagranicznych (ViennaUP, We Make Future Rimini, Web Summit oraz Unique Summit Ostrawa), podczas których prezentował rozwiązania wrocławskich spółek i możliwości lokalnego ekosystemu.
- Za nami wiele aktywności, przed nami ogrom planów. Wrocławski ekosystem startupowy doskonale się rozwija i przede wszystkim wspiera się we wszystkich projektach. Jesteśmy przekonani, że rok 2024 przyniesie jeszcze więcej dobrego i umocni nas nie tylko w Polsce, a przede wszystkim międzynarodowo - mówi Paulina Muszyńska, kierowniczka Startup Wroclaw.
Jeden z tegorocznych Startup WRO Meetup’ów
Jak co roku, ARAW stara się dostarczyć wartościowe publikacje istotne dla lokalnego środowiska biznesowego. Tym razem postawiliśmy na lokalną branżę ICT, która, będąc branżą horyzontalną, w bezpośredni sposób może wpływać na rozwiązywanie globalnych problemów. Postanowiliśmy przewidzieć kilka możliwych scenariuszy rozwoju tego sektora w aglomeracji wrocławskiej w ciągu najbliższych 15 lat. Raport Digital Co-creation and other scenarios for the future. ICT development in the Wroclaw Agglomeration 2037 powstał we współpracy z infuture.institute oraz partnerami strategicznymi: miastem Wrocław i zespołem projektowym Przedsiębiorczy Wrocław, oraz firmami: Michael Page, CBRE, SoftServe i Wiewiórski Legal. Pracując nad tą publikacją czerpaliśmy wiedzę z wielu różnych źródeł: od przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych, uczelni wyższych, inwestorów i przedstawicieli administracji aglomeracji wrocławskiej. Procesowi tworzenia raportu towarzyszyły warsztaty tematyczne dedykowane wszystkim interesariuszom zaangażowanym w jego realizację.
Istotnym aspektem działań ARAW dla lokalnego biznesu jest współpraca z inwestorami w ramach Działu ds. Wsparcia Pracowników Zagranicznych. - W roku 2023 obsługiwaliśmy 1070 cudzoziemców z 25 firm działających na terenie aglomeracji wrocławskiej. Uzyskaliśmy pozytywne decyzje pobytowe dla blisko 800 osób z ponad 30 krajów, co stanowi rekordową liczbę zakończonych postępowań. Kierowaliśmy także szkolenia z procedury legalizacji dla inwestorów i ich pracowników, angażując się w kompleksową pomoc i edukację. Nasze działania nie tylko skupiły się na obszarze formalno-prawnym, ale także miały wpływ na podnoszenie świadomości i kompetencji związanych z procesem legalizacyjnym. Rok był pełen wyzwań, ale osiągnięte rezultaty dodają nam motywacji na kolejny rok skutecznego wsparcia - prognozuje Jakub Frączyk, kierownik Działu ds. Wsparcia Pracowników Zagranicznych.
Sektor samorządowy i edukacyjny
W tym roku oprócz realizacji projektów nakierowanych na rozwój jednostek samorządu aglomeracji wrocławskiej, wspieraliśmy też lokalny biznes, rynek pracy i szkolnictwo.ー Dla Centrum Projektów Partnerskich realizującego przedsięwzięcia rozwojowe z dofinansowaniem z UE, mijający to przede wszystkim koniec perspektywy finansowej 2014-2020 i pierwsze konkursy z perspektywy 2021-2027. Zakończyliśmy realizację 2 projektów budowy dróg rowerowych i parkingów P&R w kilku gminach aglomeracji. Wspólnie z CWB dokończyliśmy działania w ramach projektu promocji gospodarczej, realizując kampanie wizerunkowe Wrocławia, ponadto 22 firmom wypłaciliśmy granty na prace badawczo-rozwojowe w wysokości do 200 tys. zł w ramach projektu “Bon na innowacje - wsparcie grantowe dolnośląskich przedsiębiorstw”. - Najważniejszym dokonaniem jest jednak pozyskanie nowego projektu edukacyjnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska. Przez najbliższe 2 lata będziemy realizować szeroki pakiet działań wspierających zdobywanie kompetencji przez uczniów i nauczycieli 5 wrocławskich szkół zawodowych i branżowych w projekcie „Zawodowo w przyszłość – rozwój umiejętności niezbędnych na rynku pracy aglomeracji wrocławskiej” ー mówi Tomasz Śpiewak, dyrektor Centrum Projektów Partnerskich.
Jeśli chodzi o pozyskiwanie zagranicznych studentów na wrocławskie uczelnie, w tym roku kontynuowaliśmy naszą kampanię skierowaną na Azję Centralną. Kandydaci z Kazachstanu, Uzbekistanu czy Gruzji okazywali spore zainteresowanie studiami w Polsce. - Mieliśmy okazję przekonać się o tym podczas wiosennej i jesiennej edycji targów edukacyjnych, podczas których towarzyszyła nam Politechnika Wrocławska. W tym roku realizowaliśmy też nasz stały cykl spotkań informacyjnych dla nowych studentów z zagranicy - Akademię Study in Wroclaw ー podsumowuje kierownik projektu Mirosław Lebiedź.
Centrum Analiz Przestrzennych zajmowało się głównie monitorowaniem rynku inwestycji mieszkaniowych i biurowych, zbieraniem danych, przygotowywaniem analiz i aktualizacją bazy danych o inwestycjach deweloperskich, pomocnej w obszarze planowania infrastruktury miejskiej oraz rozwoju komercyjnych działalności usługowych i produkcyjnych. - Na zlecenie Gminy Wrocław - Biura Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych WrOF - przygotowaliśmy opracowanie obejmujące obszar 36 gmin MOFW, polegające na dokonaniu obliczeń i sporządzeniu raportu określającego procent ludności zamieszkującej w odległości 800 m od stacji i przystanków kolejowych lub 500 m od przystanku komunikacji publicznej - mówi dyrektor Centrum Analiz Przestrzennych Natalia Kinga Matyja. - Ponadto pracowaliśmy nad materiałami studialnymi i analizami przestrzennymi na potrzeby strategii cząstkowej Gmina Wrocław-MPWiK S.A. „Dostosowanie do zmian klimatu systemów kanalizacji i odprowadzania wód opadowych na terenie miasta Wrocławia” i dokonywaliśmy przeglądu nieruchomości na potrzeby rozwoju funkcji publicznych czy identyfikowania potencjału inwestycyjnego dla rozwoju działalności komercyjnych.
Ogłoszenie inwestycji firmy Intel - czerwiec 2023
Komunikacja z mieszkańcami - portal i biuletyn Wroclaw.pl
Rok 2023 to był dobry czas dla portalu wroclaw.pl. Na początek kilka cyfr. Zanotowaliśmy aż 130 milionów odsłon naszego serwisu (23 mln wejść z wyszukiwarek), 6 mln wejść bezpośrednich, 8 mln wejść z Google Discovery i 1,3 mln wejść z mediów społecznościowych.
Najbardziej poczytne tematy w 2023 roku? Edukacja, tematy społeczne, zieleń i rekreacja - tym zaczytywali się nasi czytelnicy. Tak jak od lat główne miejsce w kategoriach tekstu zajęła zaś komunikacja publiczna. Liczne remonty, zmiany rozkładów a także największa od lat zmiana siatki połączeń sprawiła, że mieszkańcy Wrocławia regularnie zaglądali do tej sekcji na miejskim portalu.
- Ale nie samymi tematami edukacyjnymi, sportowymi i ze zwierzętami w rolach głównych żył portal Wroclaw.pl. Coraz częściej publikowaliśmy plebiscyty, sondy, w których mieszkańcy wyrażali swoje zdanie w różnych tematach dotyczących życia we Wrocławiu. Nowością na Wroclaw.pl w 2023 roku było także pojawienie się quizów – sprawdzających wiedzę wrocławian z różnych dziedzin: od historycznej, gospodarczej, kulturalnej aż do codziennej wiedzy o naszym mieście. Ponadto wdrożyliśmy promoboxy – serwisy specjalne na głównej stronie np. na Wszystkich Świętych 2023, Boże Narodzenie 2023, czy Otwarcie TAT na Nowy Dwór. Od tego roku z większą częstotliwością publikujemy relacje „na żywo” z ważnych wydarzeń we Wrocławiu – np. mecz Śląsk – Raków, otwarcie TAT na Nowy Dwór, otwarcie tramwaju przez Popowice.
Dużym sukcesem było uruchomienie serwisu #InwestycjeWRO – mapy z najważniejszymi inwestycjami Wrocławia. Uruchomiliśmy też specjalny serwis wyborczy, obsługując najważniejsze wybory w Polsce od 8 lat. Byliśmy z wyborcami do późnych godzin wieczornych, na bieżąco pokazywaliśmy kluczowe informacje, w tym tę, że każdy, kto przyjdzie do 21.00 – mimo kolejki, będzie miał możliwość zagłosowania - wylicza redaktor naczelny Wroclaw.pl Robert Migdał.
Zaczęliśmy w sposób wyważony pisać o problemach osiedlowych. Żadne inne media tego nie robią. Z prostej przyczyny. Temat osiedlowy opisany w sposób wyważony przeczyta 500, może tysiąc osób. Nie 10 tysięcy. Tymczasem poważne potraktowanie problemów znajdujących się blisko ludzi buduje wiarygodność Wroclaw.pl i kształtuje lokalną opinię publiczną. Na Wroclaw.pl pisaliśmy też w 2023 roku o inwestycjach i sprawach gospodarczych. Opisywaliśmy działalność firm, które już są we Wrocławiu i tych, co dopiero zaczynają działalność. Podkreślaliśmy, że tworzą nowe miejsca pracy i podawaliśmy jakich pracowników potrzebują.
Opisywaliśmy wrocławskie rynki: gospodarczo – biurowy, magazynowy, mieszkaniowy, przemysłowy, nowych technologii i centra naukowe i biznesowe oraz parki technologiczne. Analizowaliśmy i publikowaliśmy raporty firm na te tematy. Współpracowaliśmy i informowaliśmy o działalności Biura Rozwoju Gospodarczego UM Wrocławia i skarbnika w tematach związanych z gospodarką i rozwojem przedsiębiorczości. Publikowaliśmy oferty gminy Wrocław zamieszczane na miejskiej giełdzie nieruchomości z zakresu: lokali mieszkalnych i gospodarczych. Działaliśmy na rzecz rozwoju rynku startupowego we Wrocławiu informując o działalności młodych firm i wydarzeń organizowanych przez ARAW: Made in Wroclaw, Startup Wroclaw. Ale też opisywaliśmy i relacjonowaliśmy wydarzenia gospodarcze, w których uczestniczy gmina Wrocław – np. Forum Ekonomiczne w Karpaczu.
W 2023 roku w serwisie Wroclaw.pl pisaliśmy o dokonaniach naukowców i studentów z Wrocławia. W ciągu roku powstało wiele publikacji dotyczących badań, projektów naukowych i wydarzeń firmowanych przez wrocławskie szkoły wyższe oraz sukcesów naszych, wrocławskich środowisk naukowych. Wroclaw.pl w 2023 roku był pełen informacji o życiu kulturalnym stolicy Dolnego Śląska. Informowaliśmy naszych czytelników o najważniejszych premierach filmowych, muzycznych, teatralnych czy książkowych. Recenzowaliśmy najważniejsze spektakle, koncerty i wystawy. Nie zabrakło też treści lifestylowych: o życiu artystów związanych z Wrocławiem, czy filmach serialach, które u nas powstawały – np. „Erynie” na podstawie książek Marka Krajewskiego. Nasz serwis w 2023 roku obfitował też w świetne zdjęcia naszych fotoreporterów: zamieszczaliśmy galerie zdjęć historycznych, jak i współczesnych, a także fotografie z wydarzeń ważnych dla mieszkańców Wrocławia.
Biuletyn Wroclaw.pl - numer 39 (152) z października 2023
Wroclaw.pl to również drukowany biuletyn, który dystrybuowany jest po całym mieście i który zdążył zyskać szerokie grono stałych czytelników. W 2023 roku ukazało się 48 numerów biuletynu. W tym roku pisaliśmy o najważniejszych inwestycjach i wydarzeniach miejskich, takich jak otwarcie mostów Pomorskich i mostów Chrobrego, zazielenionej Legnickiej i Lotniczej, obwodnicy Leśnicy czy linii tramwajowej przez Popowice. Opublikowaliśmy też specjalny materiał z podziękowaniami dla wrocławian za pomoc Ukraińcom i informacjami dla uchodźców. Biuletyn Wroclaw.pl w roku 2023 był też źródłem wiedzy dla mieszkańców o kampaniach miejskich, np. o niesprzedawaniu alkoholu młodocianym, legalnych taksówkach czy akcji informacyjnej dotyczącej deratyzacji, a także o wydarzeniach, jak Noc Muzeów i Święto Wrocławia. W tym roku wydaliśmy specjalny numer o zmianach w komunikacji, na który składały się nowe rozkłady i mapy. - W 2023 roku biuletyn Wroclaw.pl to 956 stron najważniejszych informacji o mieście - podsumowuje Anna Aleksandrowicz, redaktor naczelna biuletynu.
Szybko, zwięźle i nie tylko po polsku - Dział Wideo
Około 800 materiałów, ponad 20 milionów wyświetleń, zmiany formatów wideo na te bardziej dostosowane do mediów społecznościowych. Do tego regularny program z tłumaczeniem na Polski Język Migowy, transmisje na żywo z ważnych wydarzeń i kilka nowych serii. Tak w ogromnym skrócie można podsumować 2023 rok w miejskim kanale wideo – Wrocław TV.
Dział Wideo ARAW towarzyszy z kamerą najważniejszym wydarzeniom z życia miasta, w tym największym, realizowanym we Wrocławiu inwestycjom. Był obecny również na Forum Ekonomicznym w Karpaczu. Oprócz tego wspierał kampanie społeczne, takie jak np. „Wrocław bez przemocy”, kampanię profrekwencyjną przez wyborami „Nie śpij, bo Cię przegłosują”, czy głosowanie w WBO i akcję „Zmień piec”. Materiały wideo przygotowywane są także regularnie na konsultacje społeczne organizowane przez Wrocław.
W mijającym roku udało się rozwinąć program „Pytamy o Wrocław”, w którym urzędnicy i eksperci opowiadają o najważniejszych sprawach miasta. Wrocław TV tworzył również materiały reportażowe na sesje Rady Miejskiej Wrocławia m.in o bogactwie przyrodniczym Pól Irygacyjnych czy Lasu Prackiego, których prezentacja poprzedzała głosowanie radnych. Oprócz treści w języku polskim zespół wideo przygotował w tym roku kilkanaście materiałów w języku ukraińskim poświęconych sprawom społeczności ukraińskiej mieszkającej we Wrocławiu.
– Dostrzegamy również to, jak zmieniają się preferencje odbiorców. Widzowie chcą krótkich, konkretnych treści, które mogą obejrzeć czekając na tramwaj czy podczas przerwy na uczelni. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom, przygotowując więcej treści z wydarzeń miejskich w formie rolek i shortsów. Stworzyliśmy też dedykowane pod te potrzeby krótkie formaty, m.in. „Czy wiesz, że…”, gdzie opowiadamy o ciekawostkach, rekordach i historii Wrocławia – mówi Janusz Krzeszowski, kierownik Działu Wideo.
Wrocław TV wyprodukował kilkanaście odcinków programu „Wrocławskie HITstorie” opowiadającego o przeszłości miasta, można je oglądać na YouTube lub słuchać w serwisie Spotify. Przez kilka miesięcy realizował podcast codzienny „Wrocław.pl na dzień dobry”. Sporą popularnością cieszyło się również słuchowisko “Muzyczne spacery po Wrocławiu”, a do spędzania wakacji w mieście zachęcała wrocławian seria “Wakacje we Wrocławiu”.
– Duży nacisk kładziemy również na to, aby nasze materiały były dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Dlatego co tydzień przygotowujemy filmowe Podsumowanie Tygodnia z tłumaczeniem na Polski Język Migowy, a zdecydowana większość naszych produkcji ma dodane napisy – podkreśla Janusz Krzeszowski.
Na koniec roku działalność Wrocław TV została nagrodzona. Na gali Local Some organizowanej przez Związek Miast Polskich i Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, zespół wideo odebrał Złotego Lajka za najlepsze osiągnięcia wśród dużych polskich miast w social mediach. – Za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy – kończy szef Działu Wideo.
Projekty społeczne skierowane do wrocławian
W 2023 roku Dział Projektów Społecznych nie mógł narzekać na nudę – wręcz przeciwnie! Obfitował w różnorodne projekty, które nie tylko wypełniały go dumą, ale także dostarczały sporej satysfakcji. Kluczowe kampanie marketingowe oraz wydarzenia udało się zrealizować z najwyższym skutkiem, a rezultaty mówią same za siebie.
Sobota z Zielonym Wrocławiem - wrzesień 2023
- Sobota z Zielonym Wrocławiem po raz kolejny została świetnie odebrana przez mieszkańców miasta. Pojawiła się rekordowa liczba wystawców, bo aż 40 stoisk. Event odbył się na wymagającym terenie, w Parku Tysiąclecia. Zauważyliśmy ogromne zainteresowanie wydarzeniem i zdawaliśmy sobie sprawę, że musimy być gotowi na wszelkie ewentualności. Działaliśmy na najwyższym poziomie, aby bezbłędnie przyjąć zarówno wystawców, jak i uczestników - udało się! Potwierdzeniem były szerokie uśmiechy na twarzach wszystkich podczas trwania Soboty. To nie tylko spotkanie z ekologią, ale także święto udanych inicjatyw i radość z pozytywnego oddziaływania na społeczność! - wspomina Alona Mach, koordynatorka projektu.
- Koniec lata wiązał się z ogłoszeniem nowej siatki połączeń komunikacji miejskiej. Były to zmiany wpływające na organizację życia w mieście, więc kampania musiała dotrzeć najlepiej do każdego mieszkańca. Podołaliśmy temu wyzwaniu, wykorzystując nietypowe do tej pory elementy strategii marketingowej - z dumą wspomina ten sukces Przemysław Wronecki, dyrektor Centrum Promocji. W rezultacie kampania osiągnęła swój główny cel, zapewniając społeczności pełną świadomość i zrozumienie wprowadzonych transformacji w systemie komunikacji miejskiej.
- Wykorzystujemy różne kanały komunikacji i rozwijamy swoje social media. Przez rok przybyło nam aż 40 tysięcy obserwujących na Facebooku. Śledzimy statystyki i sprawdzamy, które trendy działają. Chcemy wychodzić do odbiorców, intrygować ich i cieszyć się z nimi naszym miastem - wspomina Natalia Bogdanowicz, specjalistka ds. realizacji projektów.
Rok 2023 to dla Działu Projektów okres przełomowy. Nieustannie podążamy za pulsującym życiem społeczeństwa, dostosowując nasze treści do określonych grup docelowych. Wprowadzamy nowoczesne podejście do komunikacji z mieszkańcami, bacznie obserwując ich reakcje i ciesząc się z widocznego wpływu naszych działań. Nie boimy się trudnych tematów, takich jak hałas w mieście czy segregacja śmieci. Używamy języka dostosowanego dla odbiorcy, a słowa ubieramy w kreacje, które trafiają z mocnym efektem. Z sukcesem zrealizowaliśmy projekty, które już są dobrze znane mieszkańcom, takie jak WBO czy Zmień Piec, wspieraliśmy działania ogólnopolskie w kampanii profrekwencyjnej “Nie śpij, bo Cię przegłosują” czy promowaliśmy inwestycje, które powstały we Wrocławiu. Jesteśmy dumni z tego roku i wiemy, że z kolejny przyniesie równie ciekawe projekty!